5 Tibeťanov

Autor  |  0 Comments

Určite si už počula o cvičení,  ktoré sa nazýva 5 Tibeťanov. Jednoduché, efektívne a nenáročné na čas. Stačí vedieť zopár pravidiel a môžeš začas s cvičením, ktoré ťa doslova nabije energiou a dodá mnoho pozitívnych účinkov.

5 Tibeťanov je päť cvičení pre zdravie, energiu a silu. Cvičenie podporuje tok energie v tele tak, aby organizmus fungoval správne. Pri osvojení cvikov zaberie pravidelné cvičenie len  10 minút a prospeje telu i duši. Prinesie zlepšenie pohyblivosti, viac energie a pozitívnejší prístup k životu. Zaženie depresie, stres, bolesti chrbta a formuje postavu spevňovaním svalstva. Výsledky sú badateľné už po prvom týždni cvičenia.

Pred samotným cvičením je potrebné vedieť, že veľmi dôležitou súčasťou je správne dýchanie, ktoré by malo byť plynulé, pomalé a hlboké. Nadychuj sa vždy nosom a vydychuj nosom alebo ústami.

Jednotlivé cviky majú maximálne 21 opakovaní. Samozrejme nemusíš hneď začať s týmto počtom. Pokojne si nastav vlastné tempo a začni napr. s tromi alebo piatimi opakovaniami a postupne, keď sa budeš na to cítiť, počet zvyšuj až sa dostaneš na 21. Začiatočníkom trvá aj mesiac, kým sa k tomuto číslu dostanú.

Je možné cvičiť kedykoľvek cez deň, ale najlepšie je ráno alebo večer. Ten správny čas si však musíš nájsť sama, pretože napr. večerné cvičenie zvykne spôsobovať nespavosť, kvôli energii, ktorú cvičenie odovzdáva. V každom prípade cvič nalačno! Najmenej tri hodiny po jedle, aby si si nespôsobila nevoľnosť.

Tak sa trošku rozcvič, zahrej svaly a môžeme ísť na to.

1. Tibeťan

Postav sa vzpriamene a upaž ruky. Prsty na rukách maj spojené a dlane otočené nadol. Takto sa začni otáčať okolo vlastnej osi v smere hodinových ručičiek.  Zo začiatku sa toč pomalšie, aby sa ti netočila hlava a postupne tempo zrýchľuj. Časom závraty z otáčania pominú.

2. Tibeťan

Ľahni si na chrbát, nohy maj vystreté tak, aby sa členky dotýkali. Ruky vyrovnaj pozdĺž tela dlaňami dolu.  Nadýchni sa nosom zdvihni nohy do pravého uhla a tlač bradu k hrudi. Časť chrbta pritom ostáva na zemi.  Pri dvíhaní nôh sa nadýchni a pri kladení na zem vydýchni.

3. Tibeťan

Kľakni si na kolená a prstami na nohách sa zapri.  Kolená sú približne 10 cm od seba. Dlaňami si chyť zadné stehná, chrbticu maj vzpriamenú  a bradu pritlačenú k hrudi. S nádychom sa zakláňaj dozadu, koľko môžeš a s výdychom sa vracaj do pôvodnej polohy.

4. Tibeťan

Vzpriamene sa posaď a nohy vystri pred seba. Ruky polož dlaňami na zem tak, aby boli vedľa bokov a opäť pritlač bradu k hrudi.  S nádychom dvihni boky tak, že pokrčíš nohy v kolenách a tak, aby trup a stehná boli rovnobežné so zemou.

5. Tibeťan

Ľahni si tvárou k zemi. Váhu tela prenes na dlane a prsty na nohách. Nadýchni sa a pomaly dvíhaj panvu hore, pričom bradu pritláčaj k hrudi. Ak sa dostaneš do tvaru trojuholníka začni sa vracať späť do počiatočnej polohy.

Po každom cviku sa vydýchaj, uvoľni telo a pokračuj ďalej.

Lepšiu predstavu, ako cvičiť 5 Tibeťanov, ti určite poskytnú nasledujúce videá:

Foto: pixabay

Video: youtube

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *