Zdravé a chutné CHIA semienka

Autor  |  0 Comments

Chia – malé semienka, ktoré sa tešia veľkej obľube. Vďaka svojim pozitívnym účinkom na zdravie stúpa ich popularita aj u nás. Ak ste sa s nimi ešte nestretli, povieme vám, čo všetko môžu ponúknuť, ale aj ako si ich chutne a rýchlo začleniť do jedálnička.

Ak si myslíte, že chia je moderná superpotravina, mýlite sa. Účinky týchto drobných semienok si cenili už najstaršie civilizácie sveta. Pôsobia veľmi prospešne na zdravie človeka, pretože obsahujú množstvo výživných látok:

  • omega 3 a 6 mastné kyseliny
  • sacharidy
  • vláknina
  • vitamíny a minerály
  • bielkoviny

Pochopiteľne ani Chia semienka nie sú zázračný liek na všetko, ale ich pravidelnou a primeranou konzumáciou môžete získať:

  • čistejší organizmus, pretože je prírodným antioxidantom
  • silnejšiu imunitu
  • väčšiu energiu
  • lepšie trávenie
  • zníženú plynatosť

Okrem toho sa chia semienka odporúčajú ako prevencia pred civilizačnými ochoreniami , ale aj ako podpora zdravia cievneho systému, srdca, kostí. Veľkým lákadlom je i pozitívny vplyv na krásu pleti a kvalitu pokožky. Navyše je výborným pomocníkom pri chudnutí. Táto potravina vás totiž  natoľko zasýti, že zabudnete na pojedanie „drobností“ medzi jednotlivými chodmi dňa.

Je možné ich jesť surové, čo je síce rýchlejšie, ale môžu byť ťažšie stráviteľné alebo tzv. „napučané“, ktoré získate tak, že ich namočíte do tekutiny cca na 30 až 60 minút. Môžete zvoliť mlieko, ovocné šťavy a džúsy, vodu…. V tejto forme ponúkajú množstvo kombinácií  v podobe najrôznejších kokteilov, smoothies, kaší, pričom bonusom je ľahšia stráviteľnosť.  Ďalšou možnosťou je chia semienka pomlieť a potom ich používať ako prísadu v kuchyni do rôznych bežných alebo aj bezlepkových jedál ako sú napr. pudingy, muffiny, chlieb….

Chia semienka  a jedlá z nich sú nielen zdravé a veľmi výživné, ale môžu byť aj chutné.  Nakombinovať si môžete skutočne čokoľvek. A pritom príprava je rýchla a jednoduchá. Základom sú väčšinou ovsené vločky, mlieko, jogurt. Fantázii sa však medze nekladú.

Samozrejme aj napriek pozitívnym účinkom to netreba s konzumáciou chia preháňať, pretože aj v toto prípade môže väčšie množstvo ublížiť, či už vo forme problémov s trávením, s tlakom alebo iné. Úžitok vám prinesú max. 2 čajové  lyžice denne, čo je odporúčaná denná dávka zdravia v podobe chia semienok.

TEEN CHIA TIPY

Potrebujete:

1 uzatvárateľná nádoba

4 lyžice ovsených vločiek

4 lyžice mlieka

6 lyžíc jogurtu

čajová lyžička chia semienok

pol lyžičky škorice,

4 lyžice jablkového pyré

Všetko dajte do sklenej nádoby, zamiešajte, nakoniec pridajte ovocie a na noc schovajte do chladničky a zdravé raňajky máte hotové.

Chia kokteil

Semienka namočte na 10 minút do ovocnej šťavy, kým nezmäknú. Môžete prisladiť medom alebo stéviou. Ak sa vám zdá nápoj hustý, stačí pridať šťavy alebo džúsu.

Chia smoothie

Šálka jahodového džúsu alebo šťavy

Pol hrnčeka jahôd alebo iného ovocia

Banán

Jeden biely jogurt

Lyžička chia semienok

Najskôr namočte do šťavy semienka aspoň na 10 minút. Dobre ich premiešajte, aby neboli zlepené. Potom stačí všetko hodiť do mixéra a smoothie máte hotové.

Ak nestíhate večer, naplňte si pohár s ingredienciami ráno a kým prídete do práce, či do školy, pochúťka bude pripravená.

 

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *