Domáce cvičenie

Autor  |  0 Comments

Zdravé a krásne telo je snom každej z nás. To však neznamená, že musíš pravidelne navštevovať  fitko. V mnohých prípadoch úplne postačuje domáce cvičenie. Potrebuješ len priestor, odhodlanie, výdrž a pár tipov pre tréningový plán.

Nerada cvičíš pred ľuďmi, fitko je drahé alebo je ďaleko od tvojho bydliska? Stále to nemusia byť dôvody na to, ako necvičiť. Vždy je tu skvelá alternatíva domáceho cvičenia, ktoré vyhovuje mnohým. Môžeš cvičiť, kedy chceš, ako chceš, vo vlastnej réžii, ušetríš čas balením a presunom, ideš si vlastným tempom a náročnosťou a máš zabezpečené súkromie. Okrem toho môžeš doma cvičiť za každého počasia. Avšak aj v tomto prípade je fajn, ak si nastolíš isté pravidlá, ktoré je vhodné disciplinovane dodržiavať a pripravíš si podmienky vhodné pre cvičenie. 

Miesto na cvičenie – vyber si vhodné miesto na cvičenie. Priestor, kde budeš mať dostatok miesta pre pohyb a pre svoje cvičiace pomôcky (podložku na cvičenie, švihadlo, fit lopta, činky…)

Čas – vyhraď si čas na cvičenie, ktorý ti najviac vyhovuje vzhľadom na povinnosti a aktivity, ktoré máš a dodržiavaj ho tak, aby tvoje cvičenie bolo pravidelné. Proste si sprav čas len pre seba a najlepšie spravíš, ak vypneš aj mobil, aby ťa nikto nevyrušoval.

Motivácia – je veľmi dôležitou súčasťou cvičenia, ktorá nás často po pár razoch opúšťa, preto si ju zabezpeč dopredu napr. hudbou, ktorú máš rada, ktorá ťa rozhýbe a na ktorú sa budeš vždy tešiť alebo motivačnými heslami či fotkami a cieľmi, ktoré chceš dosiahnuť.

TIP: Odfoť sa na začiatku svojho snaženia v spodnom prádle, aby si postupne  videla zmeny, ktoré ti cvičenie prinesie. Príp. si zmeraj svoje miery – pásu, bokov, stehien a rúk – pre porovnanie.

Tréningový plán –   ujasni si, čo chceš domácim cvičením dosiahnuť, ktoré partie chceš precvičiť, posilniť, tvarovať a aký spôsob naberania kondičky je pre teba najvhodnejší. Zvoľ si cviky a zostavy, ktoré ti pri dosahovaní tvojho cieľa pomôžu. Či už zvolíš jogu, aerobic, cvičenie s vlastnou hmotnosťou, tanec alebo iné typy cvičenia, všetko nájdeš na nete. Napozeraj si videá s jednotlivými cvičeniami a vyber si pre seba tie najideálnejšie. Využívaj ich pre svoju inšpiráciu a cvičenia striedaj, aby ťa nenudili.

Pevná vôľa – ak už máš pre svoje domáce cvičenie všetko pripravené, ostáva ti len začať a vo svojom snažení vydržať. Sprav si z cvičenia rutinu, ktorá ťa bude baviť a stane sa súčasťou tvojho životného štýlu. Ani sa nenazdáš a začneš na sebe pozorovať prvé zmeny.

Foto: pixabay

 

 

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *