Kolobežka ako dopravný prostriedok i športová pomôcka

Autor  |  0 Comments

Kolobežka sa stala výborným nástrojom pre šport, relax  i zábavu a aj u nás je čoraz populárnejšia. Čo je na nej také úžasné?

Kolobežkovanie je veľmi príjemným a hlavne nenúteným spôsobom ako byť fit. Zabezpečí zábavu, pohyb pre celé telo a poslúži ako dopravný prostriedok. Navyše je vhodná pre každého, pretože kolobežkovanie je jednoduché a prirodzené. Či už zvolíte jazdu mestom alebo  prírodou, získate skvelé zdraviu prospešné účinky.

Pozitívne účinky na zdravie   

Jazda na kolobežke je prospešná pre celé telo, pretože rovnomerne posilňuje všetky svaly. Je teda výborným nástrojom pre spevnenie a formovanie postavy. Najviac dostanú zabrať:

  • chrbtové svaly
  • horné a dolné končatiny
  • brušné svaly
  • bránica
  • sedacie svalstvo
  • svaly panvového dna
  • bedrové kĺby, kolená a členky.

Okrem toho sa precvičuje rovnováha, koordinácia a zlepšuje trávenie, spánok, dýchanie a činnosť srdca.

Výsledky pochopiteľne závisia od intenzity kolobežkovania. Spočiatku je jazda na kolobežke namáhavá, preto treba  kilometre pridávať opatrne a postupne s prihliadnutím na zdravotný stav a kondíciu.

Za efektívnu sa považuje pravidelná dvadsaťminútová jazda približne trikrát za týždeň. Pomôže schudnúť, ale aj vytvarovať figúru. Výsledkom môžu byť krásne nohy, zadok, pevné brucho i ruky. A po čom ženy túžia viac ako po kráse týchto rizikových partií?

TIPY ako sa kolobežkovať najefektívnejšie

  • základom je pravidelné striedanie nôh pri jazde (napr. po každých piatich odrazoch), aby nebola jedna noha vytrénovanejšia ako druhá …
  • dôležité je švihnutie pri odraze
  • jazdite v miernom predklone
  • nezabudnite odpočívať, nie je potrebné sa neustále odrážať
  • z kopca schádzajte tak, aby ste mali čo najmenší odpor
  • zvoľte tenisky s tvrdšou podrážkou, ktoré sú vhodnejšie.

Viete, akú rýchlosť je možné dosiahnuť na kolobežke? Na rovinatom teréne je priemerná rýchlosť 30 km/h, ale vraj sa dá dosiahnuť aj 40 km/h.

Kolobežkovanie má pár jedinečných plusov, ktoré vám iný šport nedá.

  • nezaťažuje kĺby a chrbticu nárazmi ako napr. pri behu
  • je bezpečnejšie –brzdy a možnosť kedykoľvek vyskočiť znižujú riziko zranení
  • kolobežka nepatrí medzi drahé športové pomôcky
  • pri začiatočníckej jazde na kolobežke nehrozia boľavé a nepríjemné pády ako pri  iných športoch
  • plusom je určite posilnenie svalov bez boľavého pozadia, kedže sa na kolobežke nesedí
  • jednoduchšia a lacnejšia údržba
  • lepšia skladnosť
  • vhodné aj pri venčení psov

Typy a modely:

Existujú rôzne modely a navyše majú krásne a atraktívne dizajny. Môžete zvoliť skladacie alebo mestské, ktoré sú spratné, ľahké a prenosné, teda ideálne do preplnených a upchatých miest, freestylové, vhodné pre adrenalínové športovanie, turistické s väčšími kolesami alebo športové. Pri výbere je dôležité zvážiť  účel použitia, nosnosť (150 kg pre dospelých, 100 kg pre deti), funkcie, bezpečnosť, ale aj materiál,  z ktorého je kolobežka vyrobená. Dôležitá je i možnosť nastavovania výšky riadidiel. Ak sú nízko, môžu spôsobovať bolesť chrbta. Je potrebné výber zvážiť, pretože ponuka je skutočne široká.

V kolobežkovaní sa koná aj svetový šampionát. Ten tohtoročný sa bude konať v Austrálii 8. – 10. júla 2016.

Nadšenci kolobežkovania sa združujú v rámci medzinárodnej federácie IKSA – International Kicksled & Scooter Association. Ak by ste mali záujem  o viac podrobností alebo prípadne o účasť na majstrovstvách v Austrálii, viac informácií nájdete na : http://www.iksaworld.com

Ešte váhate alebo už si vás kolobežkovanie získalo? Skúste, veď bicykel má každý.

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *