Pitný režim

Autor  |  0 Comments

Pitný režim zohráva dôležitú úlohu v našom živote. Nedostatočný alebo nekvalitný prísun tekutín sa spravidla odzrkadlí na našom zdraví, preto ho netreba podceňovať.

Voda tvorí dve tretiny nášho tela, preto je pre náš organizmus taká dôležitá. Všeobecne sa odporúča vypiť približne dva až dva a pol litra tekutín denne. Potrebné množstvo však závisí od viacerých faktorov, a to od:

  • telesnej hmotnosti
  • fyzickej aktivity
  • teploty prostredia
  • zdravotného stavu (napr. v prípade vírusových ochorení sa odporúča vyšší prísun tekutín)

Ideálne je ráno začať pohárom vody a pokračovať v malých množstvách počas celého dňa bez ohľadu na to, či máš smäd alebo nie. Smäd totiž nie je signálom, kedy sa napiť, ale signálom nedostatku vody. Za najobľúbenejší nápoj je označovaná voda. Nič však nepokazíš ani ďalšími vhodnými možnosťami ako sú:

  • ovocné a zeleninové šťavy
  • čaje
  • minerálne vody
  • nesladené nápoje

Správny a dostatočný pitný režim má svoje výhody: 

  • čistejšia pleť
  • väčšia výkonnosť a nižšia únava
  • vyššia pozornosť, koncentrácia
  • pomáha vyplavovať škodlivé látky z tela
  • pozitívne vplýva na bolesť hlavy
  • pravidelné vyprázdňovanie

Vieš o tom, že

…alkohol a kofeín telo dehydratujú? Majú močopudný účinok. Aj preto sa káva servíruje aj s pohárom vody.

…mlieko  sa považuje za potravinu, nie za nápoj vhodný pre pitný režim?

Na druhej strane to však netreba  s množstvom  tekutín preháňať, pretože všetkého priveľa škodí a v tomto prípade by si mohla z tela vyplaviť viac minerálov a solí ako je vhodné. Najjednoduchšou a najrýchlejšou skúškou správnosti pitného režimu je svetlý moč.

TEEN TIP ako dodržiavať pitný režim

–  pripomienka nastavená na každú hodinu,

– fľaša vody na očiach,

– aplikácia  v telefóne, ktorá ti bude strážiť pitný režim a naučí ťa piť to správne množstvo tekutín  (apka dokáže určiť podľa hmotnosti, koľko vody potrebuješ na deň, upozorní ťa, kedy sa napiť a zároveň ti vytvorí prehľad tekutín)

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *