Smoothie – daj si pohár zdravia i štíhlosti!

Autor  |  0 Comments

Ak chceš trošku redukovať svoju hmotnosť, ale hlavne byť zdravá a v dobrej kondičke, najmä teraz na jar, vyskúšaj smoothie! Potrebuješ iba mixér (nemusí byť „špeci“ na smothie – stačí aj klasika) a rôzne ingrediencie plné vitamínov a krásy – ovocie, zeleninu, oriešky, jogurt… Mixuj, ako máš chuť! Ak sa v príprave a kombinovaní produktov ešte neorientuješ a netrúfaš si, vyskúšaj naše tipy.

Zamatové s avokádom
Potrebuješ: 1 avokádo, 1 a 1/2 dcl mlieka, menší vanilkový jogurt, 2 – 4 lyžice ovsených vločiek, ½ banánu, 3 lyžičky medu
Avokádo ošúp, nakrájaj na kúsky, vlož do mixéra a pridaj aj zvyšné suroviny. Zmixuj a podávaj.

Teengirls tip
Zamatové smothie môžeš pokojne doplniť o akékoľvek ovocie. Nám sa osvedčili jahody, čučoriedky, maliny, ale aj mango či broskyne!


Naštartuj svoj deň
Potrebuješ:
1 mango, 1 pomaranč, ½ grepu, 4 – 5 kúskov jahôd, hrsť mäty, hrnček vody
Mango ošúp, nakrájaj na menšie kúsky, pomaranč a grep zbav šupky, môžeš rozdeliť na menšie časti alebo mesiačiky. Spolu s jahodami, mätou a vodou pridaj do mixéra.


Extra dávka zdravia

Potrebuješ: 3 kiwi, 1 mandarínku, 1 nektarínkU, 1 banán, 1 – 2 deci kokosového alebo sójového mlieka (ak ti nevyhovuje, tak čistú vodu), kúsok zázvoru, trošku mletej škorice, chia semiačka
Kiwi ošúp a nakrájaj na štvrtky. Mandarínku rozdeľ na mesiačiky, nektarínku zbav šupky a nakrájaj na menšie kúsky. Zázvor ošúp. Všetko ovocie daj do mixéra a spolu s mliekom (alebo vodou) rozmixuj do požadovanej konzistencie. Potom pridaj trochu mletej škorice a ešte trošku premixuj. Na záver pridaj chia semiačka a nechaj im chvíľu, aby sa „nafúkli“.

Niečo na desiatu/olovrant
Potrebuješ:
1 banán, kokosové mlieko
Banán rozmixuj spolu s mliekom a máš príjemnú, sladkú desiatu alebo olovrant. Ak si kokosovo-banánovú mlsku urobíš kašovitejšiu (napr. s 2 banánmi a menším množstvom mlieka alebo jogurtom), môžeš ju zachladiť alebo zamraziť, a vznikne ti celkom osviežujúca zmrzka.

Mätové smoothie
Potrebuješ: 1 zväzok mäty, hrsť čerstvého baby špenátu, 4 lyžice smotanového jogurtu, 1 šálku mlieka, ½ banánu, štipka škorice
Najskôr krátko zmixuj zelené ingrediencie, potom pridaj zvyšok a zmixuj.

Teengirls tip!
Zelené smoothie je veľmi zdravé, ale môže ťa sklamať svojou chuťou. Preto ti odporúčame začať s niečím, čo ti chuťovo viac vyhovuje.

! Smoothie je super na raňajky alebo, ak si kedykoľvek počas dňa hladná a chceš si dať niečo zdravé.
! Môže byť dobrou náhradou kalorickým čokoládam, keksíkom či cukríkom.
! Neboj sa mixovať zeleninu i ovocie, pridať na ochutenie oriešky, bylinky, jogurt…
! Oriešky si pred použitím namoč do vody (ideálne z večera do rána, alebo aspoň na hodinku-dve pred použitím) – stanú sa nielen lepšie stráviteľnými, ale aj perfektne chutia.
! Na prípravu použi ovocie a zeleninu s izbovou teplotou, aby nápoj tvoj organizmus neochladil, ale žalúdok skôr pohladil. :-)
! Ak chceš extra pohár zdravia, pridaj si do smoothie lyžičku chia semienok.
! Pozor, ani so smoothie to nepreháňaj! Nezabúdaj na zdravé a vyvážené jedlo. Iba mixovaná strava nie je to pravé „orechové“ – držme sa zlatej strednej cesty. :-)

! Svoje skúsenosti so smoothie, zaujímavé recepty i tipy nám môžeš poslať na e-mail teengirls@gmail.com. Tie najzaujímavejšie nielen uverejníme, ale aj ODMENÍME darčekom!

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *