Stačí len chcieť

Autor  |  0 Comments

Veľa báb teraz pred letom rieši svoju postavu a púšťa sa narýchlo do všelijakých „osvedčených“ diét. Aj preto som sa vám rozhodla napísať moju skúsenosť s chudnutím a možno trochu nakopnúť baby, ktorým sa v boji s váhou nedarí. Mne boli na začiatku príbehy o chudnutí rozhodne inšpiráciou. Potom už len stačí chcieť.

Volám sa Ela a vždy som mala nejakú tú nadváhu. Nebol to síce extrém, ale konfekčnú veľkosť som nemala. Žiť s kilami navyše je ťažké (na tom sa zhodneme všetci). Neznášala som leto a všetky tie vychrtliny v priliehavých šatách, ktoré vyzerajú vždy úžasne a sú nestále obletované nejakými chalanmi. Asi preto, že aj ja som chcela byť taká istá. Veľa krát som držala rôzne diéty, ale  väčšinou som nevydržala, alebo som potom rýchlo nabrala všetky kilá späť. Bol to taký začarovaný kruh, z ktorého som nevedela vyjsť. Blížilo sa ďalšie leto a ja som si povedala DOSŤ. Musím s tým niečo urobiť. Začala som  vyhľadávať a študovať materiály o zdravom a efektívnom chudnutí.

V prvom rade som vysadila všetky nezdravé a kalorické jedlá ako sladkosti, fast foody, chipsy, sladené nápoje. Zaradila som do jedálnička veľa ovocia a zeleniny. Biely chlieb som nahradila celozrnnými výrobkami, ale aj tie som obmedzila na minimum (väčšinou len na raňajky). Jedla som päť krát za deň, takže o hladovaní sa nedá hovoriť. Ráno som si robila teplé kaše (ovsené sú naj) alebo pečivo so zeleninou. Na desiatu ovocie, napr. vo forme smoothie. S obedmi som veľké zmeny nerobila, len som sa vyhýbala smaženým a ťažkým jedlám a k porcii som si vždy pridala zeleninu. Jedla som tak, aby som bola sýta, nie prejedená. Olovrant bol pre mňa kúsok syra alebo šunky so zeleninou alebo jogurt, či zase ovocie. A večera podľa možností – polievky, ryba, mäso, čo bolo doma navarené,  ale prílohou mi boli vždy zeleninové šaláty. Ak som dostala chuť na chipsy alebo sladkosti, čo bolo hlavne večer, nakrájala som si mrkvu alebo si dala orechy (nepražené).

Začiatky neboli ľahké, ale sama som sa divila, ako ide váha dolu, pritom som vôbec nehladovala, len som sa snažila zdravo a striedmo stravovať tak, ako som sa dočítala na webe alebo v knihách o zdravej výžive. Tak ma to nakoplo, že som začala uvažovať aj o pohybe. Najskôr som pridala len prechádzky s kamarátkami alebo sama, lebo som nikdy veľmi nešportovala a fitko mi nič nehovorilo. Ale chôdza bola časom nudná a ja som si  občas miesto chôdze pobehla. Bavilo ma to natoľko, že som si zisťovala aj info o behaní. Síce nezabehnem veľa, ale vždy keď môžem idem, lebo ten pocit stojí za to. Okrem toho rada bicyklujem, takže to striedam podľa toho, na čo mám náladu. Nemám rada veľa ľudí a kolektívne cvičenia niekde vo fitku, takže táto forma pohybu je pre mňa ideálna.

Pri svojej výške 170 cm som predtým vážila 75 kíl. Dnes mám 61, váhu si držím a cítim sa fantasticky. 10 kíl sa mi podarilo zhodiť za 5 mesiacov! Keď som prišla po prázdninách v septembri do školy, spolužiaci ma nespoznávali a ja som si užívala pocit víťazstva. Začala som nosiť priliehavejšie veci, menšie čísla a zvýšilo sa mi sebavedomie. Chudnúť už nepotrebujem, ale pozor na váhu si dávam stále. Občas si už dám aj kúsok pizze alebo nejakú sladkosť, keď mám chuť, ale vždy strážim množstvo i čas kedy si tieto dobroty doprajem. Inak sa snažím stravovať stále zdravo a hýbem sa. Nie preto, že musím, ale pretože chcem.

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *