Teen jedálniček

Autor  |  0 Comments

Obdobie dospievania predstavuje náročný vývoj, preto by mala byť strava pestrá a zároveň výživná. Fast foody, nepravidelná strava, sladené a energetické nápoje typické pre teen jedálniček nie sú najlepšou voľbou, radšej sa im vyhni. Odmenou ti bude nielen pekná postava, ale aj viac energie, čistejšia pleť a zdravie.

Chápeme, že povinnosti a program, ktorý musíš absolvovať počas dňa neposkytujú vždy ideálne podmienky pre správne stravovanie a že skôr ťa prostredie a okolie láka na rýchle občerstvenie za málo peňazí, ale určite by si mohla skúsiť dodržiavať aspoň základné odporúčania:

 

  • nevynechávaj raňajky, ani keď na ne nemáš čas – napr. niečo ľahko stráviteľné ako jogurty, cereálie alebo zjedz po ceste do školy aspoň jablko,
  • dbaj na pravidelnosť – ideálny jedálniček obsahuje raňajky, desiatu, obed, olovrant a večeru,
  • nezabúdaj na pitný režim – počas dňa je ideálne prijať 1,5 – 2 litre tekutín – najlepšie vodu, ovocné šťavy, čaje,
  • počas dňa prispôsob stravu aj prísun tekutín svojej fyzickej aktivite,
  • strava by mala obsahovať obilniny, celozrnné výrobky, strukoviny, mliečne výrobky, mäso – hydina, ryby a samozrejme ovocie a zeleninu.

 

Aby si dokázala jednoduchšie a úspešnejšie zvládnuť tieto odporúčania, vymeň bufety a stravu rýchleho občerstvenia za školskú jedáleň. Aj keď to asi nie je príliš cool a jedálenská strava nie je taká chutná ako napr. hamburger, za pokus to stojí.

Skús si upraviť stravu na určité obdobie a sleduj na sebe zmeny.

 

Ak si zbadala na sebe pár kíl navyše, nehľadaj hneď diétu, ktorú by si mohla držať. Teen dievčatám sa ani neodporúča dietovať, preto rozhodne nepodstupuj agresívne hladovky, ktoré by ti v konečnom dôsledku mohli len ublížiť a doviesť ťa k poškodeniu organizmu, k poruchám príjmu potravy ako je anorexia alebo bulímia. Si v období, ktoré si vyžaduje vitamíny a zdravú vyváženú stravu. Ak nie si spokojná so svojou váhou, zvoľ radšej pravidelnosť, striedmosť, menšie a zdravšie porcie, veľa zeleniny a ovocia. Fast foodové dobroty obmedz na minimum.

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someone

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *