Teengirls a pohyb

Autor  |  0 Comments

Pohyb prináša nielen fyzické zdravie, ale aj duševnú pohodu, vyrovnanosť a krásu. Preto, ak chceš vyzerať dobre, zvoľ si popri zdravej strave ten správny druh pohybu, ktorý ťa bude baviť.

Nie je žiadnou novinkou, že súčasná generácia TEEN uprednostňuje elektronickú zábavu pred športom. Existuje milión výhovoriek, prečo sa nehýbať. Aj ty máš strašne veľa povinností, krúžkov, učenia a kamarátov? Alebo by si aj chcela cvičiť, ale nevieš ako na to, a čo si vybrať?

Predovšetkým musíš naozaj chcieť, pretože otravná veta „všetko sa dá, stačí len chcieť“, je v tomto prípade viac než pravdivá. Takže pre začiatok ti stačí odhodlanie. Ďalším krokom je správny výber – dôkladne zváž, ktorý šport bude pre teba ten najlepší (napr. kolektívny alebo individuálny), inak ťa cvičenie nebude baviť, začneš si hľadať výhovorky až nakoniec prestaneš.

Ak sa ti nepodarí trafiť ten správny šport na prvýkrát, nezúfaj, skús ďalší. Určite ten správny na teba čaká.

Nechceme nikoho strašiť tým, čo všetko môže časom „necvičenie“ spôsobiť. Radšej si pozri, čo všetko ti pohyb môže dať. Pravidelná fyzická aktivita prináša totiž viac pozitív ako by si čakala. Možno práve výhody, ktoré cvičením môžeš získať, ťa presvedčia.

  • fyzické zdravie
  • psychické zdravie
  • lepšia kontrola hmotnosti
  • pomoc pri chudnutí (nie drastická diéta, ale vyvážená strava a pohyb je správna voľba, ak potrebuješ zhodiť pár kíl)
  • formovanie a spevnenie tela
  • zlepšenie kondície
  • viac energie
  • zníženie únavy
  • zlepšenie dýchania
  • lepšia nálada, ktorú prináša pohyb vďaka uvoľňovaniu endorfínov, tzv. hormónov šťastia
  • zníženie stresu
  • psychická pohoda a vyrovnanosť
  • viac svalovej hmoty
  • väčšia spokojnosť so sebou, čiže zvýšenie sebavedomia
  • lepšie držanie tela
  • zlepšenie vzhľadu
  • zlepšenie trávenia
  • zlepšenie pamäte i spánku a imunitného systému
  • pozitívne a zdraviu prospešné vyplnenie voľného času

Všeobecné odporúčania:

– venuj sa fyzickej aktivite aspoň 30 minút tri krát za týždeň

– ak si úplný začiatočník v akomkoľvek športe, začni pomaly, aby ťa po prvom cvičení neodradila bolesť

– ak potrebuješ schudnúť, netráp sa diétami. Riešením nie je nejesť. Práve naopak, jedz až päťkrát denne v malých množstvách a k tomu pridaj pohyb. Navyše výsledok takéhoto riešenia nemá jojo efekt.

Ak stále váhaš, čítaj ďalej rubriku LÍNIA a my ťa zoznámime s najrôznejšími formami pohybu.

Páči sa ti článok? Zdielaj ho ďalej...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email